Friends of Polytechnique of Montreal

1 février 2023

- La version française suit la version anglaise -

About Friends of Polytechnique of Montreal

Friends of Poly was formed to enable US alumni to support Polytechnique Montréal and its related foundation. US donors’ contributions to Friends are tax deductible because Friends enjoys US 501(c)(3) charitable status. While Friends is an independent organization, Friends and Fondation Poly enjoy a close and continuing working relationship.

Donate now to Friends on Network for Good

For convenience of US donors, Friends’ preferred giving platform is Network for Good. You can donate by credit card now by clicking the Donate button below. It’s easy, and you will receive an immediate US tax receipt by e-mail.

Why donate?

Friends provides support to Poly in a variety of ways. For example, donations allow Friends to support center for entrepreneurship activities and bursaries at Poly for the talented students of today who will be the high-level engineers of tomorrow. Your support to Friends is crucial to help Poly students create a bright future and achieve their most daring projects. Friends thanks all of its US donors for their generous support, especially for bursary recipients like Mayari!

Mayari Bernard-Garcia, Po 2017, Engineer at SNC-Lavalin, Lecturer and Speaker at Polytechnique of Montréal.

It was with great determination that she obtained her bachelor’s degree in 2017 and went on to attain a Ph.D. in river hydraulics. Thanks to the generosity of donors like you, Friends support to Poly bursaries enable Mayari to benefit from numerous scholarships throughout her studies. Today, her challenging career provides her the opportunity to play her part in creating lasting solutions and building a better society.

Stay in touch

For general inquiries about Friends of Poly, please send us an email to friendsofpoly@polymtl.ca

Friends of Polytechnique of Montréal – Board of Directors

Membres du Conseil d'administration

Michelle Saunders, Po 1998
Oswego, New York
President, Treasurer / Présidente, trésorière

Sonthe Nguyen, Po 1967
Roswell, Georgia
Secretary / Secrétaire

Simon Favreau-Lessard, Po 2007
New York, New York

And special thanks and recognition to Friends’ Founding President (retired)

Un sincère remerciement et une reconnaissance spéciale pour le Président fondateur de Friends (à la retraite) :

Jean Gaulin, Po 1967
Palm Coast, Florida

À propos de Friends of Polytechnique of Montreal

Friends of Poly a été formé pour permettre aux diplômés américains de soutenir Polytechnique Montréal et la Fondation et Alumni de Polytechnique Montréal. Les contributions des donateurs américains à Friends sont déductibles d'impôt car Friends bénéficie du statut d'organisme de bienfaisance américain 501(c)(3). Bien que Friends soit un organisme indépendant, Friends of Poly et la Fondation entretiennent une relation de travail étroite et continue.

Faire un don à Friends via Network for Good Vous pouvez faire un don par carte de crédit via la plateforme de dons Network for Good en cliquant sur le bouton Faire un don* ci-dessous. C'est simple et vous recevrez immédiatement un reçu fiscal américain par e-mail.

*Notez que le formulaire de don Network for Good est disponible uniquement en anglais.

Pourquoi donner ?

Friends soutient Polytechnique de différentes manières. Par exemple, les dons permettent à Friends of Poly de soutenir les activités du centre d'entrepreneuriat et les bourses de Polytechnique pour les étudiants talentueux d'aujourd'hui qui seront les ingénieurs de haut niveau de demain. Votre soutien à Friends est crucial pour aider les étudiant.es de Poly à créer un avenir brillant et à réaliser leurs projets les plus audacieux. Nous remercions tous ses donateurs américains pour leur généreux soutien !

Mayari Bernard-Garcia, Po 2017, Ingénieure à SNC-Lavalin, Chargée de cours et Conférencière à Polytechnique Montréal.

Issue d’un milieu modeste, c’est avec persévérance et détermination que Mayari a obtenu son baccalauréat et continué son doctorat en hydraulique fluviale. Grâce à la générosité de donateurs comme vous, nous pouvons continuer de soutenir Polytechnique et permettre à plusieurs étudiant.es comme Mayari de bénéficier de nombreuses bourses tout au long de leurs études. Aujourd'hui, sa carrière stimulante lui offre l'opportunité de jouer son rôle dans la création de solutions durables et de bâtir une société meilleure.

Contact

Pour toutes questions concernant Friends of Poly, vous pouvez nous envoyer un courriel à friendsofpoly@polymtl.ca